Wednesday, August 4, 2010

Wandelen rond Cessenon sur Orb 3

Ik zie natuurlijk vaak veldbloemen op mijn wandelingen, en ik fotografeer ze graag van dichtbij. Veel herken ik nog van mijn NLse jeugd, toen ik een enthousiast botanist was [NJN-er, maar nu al lang 'ouwe sok']. Mijn geheugen laat mij nu in de steek wat de namen betreft, maar met het internet kom ik er meestal wel uit. Alleen voor de spaanse namen heb ik geen goede toegang. Misschien dat de lezers van mijn Spaanse blog mij ermee helpen. V.l.n.r. :
Malva silvestris [latijn], Kaasjeskruid [NLs], Mauve sylvestre [frans], ... Spaans?
Sixalix atropurpurea [latijn], Knautia [NLs], Scabieuse maritime [frans], ... Spaans?
Lathyrus latifolius [latijn], Grote lathyrus [NLs], Gesse à larges feuilles [frans], ... Spaans?

malva_knautia_lathyrus_650
Alle fotos van deze blog: http://www.flickr.com/photos/weltbummler/sets/72157624032647511/

No comments: