Friday, January 13, 2012

Mijn Reisbrief No 68


Sevilla-1032-650
San Sebastián de La Gomera, Zaterdag 14 Januari 2012
Tevens vijftiende reisbrief [ nog niet] uit Zuid-Amerika
Beste vriendinnen en vrienden,
Dit is de eerste van een serie reisbrieven uit Zuid-Amerika. Mijn laatste reisbrief van overzee was van Zaterdag 15 Mei 2010, en had als ondertitel 'Tevens veertiende en laatste reisbrief [niet] uit Zuid-Amerika', want het was een terugblik op Iquique (Chili), Tucumán en Yerba Buena (Argentinë) toen ik al terug was in Europa.
Op dezelfde manier heeft deze brief als ondertitel 'Tevens vijftiende reisbrief [nog niet] uit Zuid-Amerika'. Dinsdag 17 januari vertrek ik naar Iquique. Dit is dus de opening van de nieuwe reeks. Het is een voortzetting van mijn traditie om wekelijks een reisbrief te schrijven als ik buiten Europa ben.
Door een 'ongeval' kon ik het vorig jaar de Europese winter niet op het Zuidelijk Halfrond doorbrengen, maar tijdens de zomer in Frankrijk verbeterde ik zoveel dat ik na aankomst in La Gomera mijn normale wandelingen weer kon opnemen. Daarom zie je hier foto's van mijn wandeling van Zondag jl met Margarita. Op de achtergrond zie je El Teide op het buureiland Tenerife. Dat is, overigens, de hoogste berg van heel Spanje.
De andere reis die ik maakte was met Ghislaine naar Sevilla. De kerstsfeer begon toen al, maar verder verdiepten we ons in de Andalusische cultuur, met name architectuur en decoraties, zoals de foto's laten zien.
Tot de volgende keer, Hartelijke groet, Gérard van Eyk
Wandeling08dec12-650
Als je de foto's in groter formaat wil zien of hebben, moet je me een mailtje schrijven.

No comments: