Wednesday, June 30, 2010

Mijn fruitbomen in Cessenon 9

We zijn bijna aan het eind van mijn lijst van fruitbomen. Vandaag kan ik jullie van een verrassing vertellen, want ik weet pas sinds vorig jaar dat het een appelboom is. Ruim tien jaar geleden trof ik het aan als een boompje-van-niets, maar omdat het op een plek stond waar ik wel schaduw kon gebruiken, heb ik het goed verzorgd en gesnoeid als een hoogstam. Er was nooit bloesem of vrucht, en pas het vorig jaar zei onze professionele tuinman dat het een 'wilde appel' was, en daarom misschien wel nooit vruchten zou dragen. En dit jaar de grote verrassing: De boom draagt een paar dozijn vruchten, en ze zien er goed uit. De herfst zal ons dus de derde verrassing bezorgen: De smaak, de geur, de beet. Wie zal het zeggen?
wilde_appel-650
Alle fotos van deze blog: http://www.flickr.com/photos/weltbummler/sets/72157624032647511/

No comments: